Hommikusöök. Sõidame Vence’i. Roosikrantsi kabel on tuntud kui Matisse’i kabel, mille Matisse ehitas dominikaani nunnadele. Kabel ja sellega külgnev muuseumiruum, kus esitletakse suurt hulka kunstniku ettevalmistavaid töid – joonistused, gravüürid, mudelid, fotod, tekstid ning Matisse’i kujundatud liturgilised vestid. Väliselt diskreetne ja suurepäraselt Vence’i sageli päikesepaistelisse keskkonda kohandatud Matisse’i kabel on tuntav oma valge – sinise plaatkatuse ning kolmeteistkümne meetri kõrguse sepistatud raudristiga, millel on poolkuud ja kuldsed leegid. Kolmest värvist (kollane, roheline ja sinine) koosnevad suured vitraažaknad ujutavad valgeks pestud seinad valgusega üle ning kolm suurt mustade joontega maali valgel keraamilisel seinal kujutavad Püha Dominicust, Jeesuse sündi ja Kolgata teed. „Olen alati püüdnud oma pingutusi varjata, olen alati tahtnud, et mu töödes oleks kevade kergust ja hõngu, mis ei lase meil kunagi kahtlustada tööd, mida see on maksnud.“ H. Matisse.
Sõidame Cagnes’i ja külastame Renoiri majamuuseumi, kus asub 14 originaalmaali, 40 skulptuuri. Gagnes oli Renoiri ajal imetore jõukas küla. Künkaastangutel laiusid oliivi- ja apelsiniaiad. Renoir tundis end siin hästi. Cagnes’is meeldis Renoirile eriti see, et mäed polnud „otse nina all“. Mäed meeldisid talle kaugelt. „Mäed peavad jääma selleks, milleks jumal nad on loonud, fooniks nagu Giorgionel!” Ta rääkis sageli, et ei tea maailmas midagi kaunimat väikese Cagnes’i jõe orust, kus jõele nime andnud kõrkjate vahelt paistab Baou de Saint-Jeanet’ mägi. Cagnes näis Renoiri ootavat ning Renoir armus Cagnes’i nagu neidu, kellest oled unistanud terve elu, kelle aga leiad otse enda kõrvalt, olles läbi käinud terve elu. Cagnes’i ja Renoiri lugu on armastuse lugu ja nagu igas Renoiri loos, ei juhtu ka siin midagi ootamatut. Renoir ostis Collette’i talu oma perele. Siin olid kauneimad oliivipuud linnas. Viissada eluaastat, tormid, põuad, äikesed ja külmad, pügamised ja hooletussejätmine olid andnud neile kõige ebaharilikuma kuju. Mõned tüved meenutasid paganlikke jumalusi, oksad käändusid ja põimusid motiivideks, mida ka kõige julgem kunstnik välja mõelda ei suudaks. Väikese talu vastu ehitati uus maja, mis oli küllalt suur, et majutada arvukaid sõpru. Lõunasöök provaansi restoranis.
Biot on väike kindlustatud keskaegne mäetipuküla, mis pärineb eelajaloolistest aegadest ning on nüüd tuntud oma keraamika ja klaasipuhumise poolest. Kuigi aastasadu vanade kivihoonete, võrratute munakivisillutisega tänavate ja treppidega Biot pakub naudingut lihtsalt jalutades, on linnake tuntud eelkõige oma klaasikunsti poolest. Keerutades linnasüdamest mööda mimooside ja oliivipuudega ääristatud teed veidi allapoole, saab külastada mitut klaasitöökoda ja nende juures asuvaid kauplusi. Tundub, et klaasist osatakse siinkandis teha kõike, alates pisikestest nipsasjakestest ja nõudest, lõpetades laudade ja toolidega. Paljud inimesed tulevad Biot’sse kuulsa kubistliku kunstniku Fernard Leger’i muuseumi pärast, mis avati 1960. aastal. Umbes 450 Leger’i tööd – maalid, pronks, skuptuur ja mosaiigid. Léger (1881–1955) oli prantsuse maalikunstnik, skulptor ja filmitegija. Oma varajastes töödes lõi ta kubismi isikliku vormi (tuntud kui „tubism“), mille ta järk-järgult muutis kujundlikumaks, populistlikumaks stiiliks. Tema julgelt lihtsustatud käsitlus kaasaegsest ainesest on pannud teda pidama popkunsti eelkäijaks. Mõni kuu enne oma surma, 1955. aastal, ostis ta küla jalamil asuva Mas Saint André villa ning kolis Pariisist Biot’sse, et jätkata siin oma keraamika valmistamist. Tema lesk Nadia Léger ja lähedane kaastöötaja Georges Bauquier avasid 1960. aastal siin muuseumi, et avaldada austust Legerile ja jagada teadmisi tema töödest.